8 maart 2011

Adaptation strategy

Voor dit project zullen wij onze strategie voornamelijk focussen op de CONVENIENCE ADAPTATION.

Dit hebben wij gekozen omdat het hele verhaal belangrijk is bij dit project. Het moet zeer herkenbaar en intuitief zijn. Daarnaast moet het tevens passen bij de leefwereld van de groep Nepalese artiesten. 
Een ander aspect dat zeer belangrijk is, is het "idiot proof" zijn van het concept. Het is namelijk niet de bedoeling een heel boek te moeten lezen alvorens het product juist te kunnen gebruiken.

Voor het gebruik is het ook  belangrijk dat het licht en gemakkelijk transporteerbaar is aangezien alles op of aan de rolstoel moet gebeuren. Ook moet rekening gehouden worden met enkele beperkingen die de doelgroep heeft. 

Omdat onze doelgroep in een rolstoel zit, is het belangrijk dat zowel het maken als het gebruik en het recycleren of disassembleren zeer eenvoudig is.

Uiteraard is convenience niet het enige aspect waarop gefocust moet worden. Ook ECONOMY is zeer belangrijk. Onze doelgroep heeft namelijk geen groot budget.

Hieruit kan dus besloten worden dat voornamelijk CONVENIENCE en ECONOMY ADAPTATION toegepast zullen worden. De andere aspecten zullen tijdens het testen ook bovenkomen en daar zal uiteraard ook rekening mee gehouden worden.


Short English version:

For this project we are going to focus on convenience strategy because of the objectives we've already made before.

It is very important that the product fits in the environment of our target group and that it's very easy to use. Our target groep is in a wheelchair so they have a lot of disabilities and it is very important to make it as easy as possible to use, to make and to recycle.

Convenienve isn't the only strategy we are going to use. We also need to focus on economy because of the very small budget our targetgroup has.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten